Wordt Virtual Reality Dining de nieuwe trend van 2019?

Wil jij weten wat de nieuwe trend van 2019 gaat worden? Hiervoor zal je een aantal zaken op een rijtje moeten zeggen waarna je aan de slag kan. Lees hieronder snel verder!

Wat is Virtual Reality of “VR” afgekort?

De letterlijke vertaling van Virtual Reality is ‘schijnwerkelijkheid’. Het is dus iets wat echt lijkt, maar het niet is. Virtual Reality is een omgeving die met computers wordt gegenereerd en via een speciale VR bril ofwel headset te bekijken is. De binnenkant van een huis, een donker bos of een onbewoond eiland zijn voorbeelden van ‘VR’ omgeving. Eventueel kunnen geur en tastzintuigen apart worden toegevoegd aan de VR ervaring. Dan heb je bijvoorbeeld een stok in je hand die er vanachter je VR bril uitziet als een heel groot zwaard. Een 3D-film is een simpele vorm van Virtual Reality. Door de driedimensionale objecten lijkt het alsof je deel uitmaakt van de wereld van de film. VR is de trend op dit moment!

VR en Horeca

Volgens Samsung wordt VR ‘Virtual Reality’ de trend in de horeca. Dit is goed nieuws voor VR Dining. Met VR Dining kun je iets over het product vertellen. Je kunt zien hoe het gemaakt wordt en waar het vandaan komt. Voor de horeca is VR Dining in een prima match. VR Dining is niet alleen leuk om iets te vertellen over het product wat je gaat eten, maar het beïnvloedt ook je smaak. Hier hebben we een aantal voorbeelden van. Donkere beelden versterken bittere smaken en groene kleuren maken een gerecht zuurder. Zo kun je door middel van beelden smaken nog intenser maken. Een ander groot voordeel voor horecaondernemers is dat een normale VR bril al vanaf 40 euro beschikbaar zijn. De beelden er bij komen kosten een paar honderd euro. Voor een horecaondernemer is dit allemaal relatief goedkoop. Ook zijn er ideeën om de VR bril een aanvullende rol te geven in de toekomst. Bijvoorbeeld in een menu. Dat gasten een gerecht met mosselen eten, en dan een bril opzetten en in Zeeland zijn.

Ervaar het!

Speel de VR Dining Game. Iedere ervaring bestaat uit 5 rondes in combinatie met een 3 gangen diner in de echte wereld. Je zit met iedereen aan tafel , maar toch kan iedereen jouw medespeler of tegenstander zijn. Je wordt per ronde in VR aan andere mensen gekoppeld van een andere tafel. Rustig van start met een hapje, drankje en de uitleg van de spelleider. De collega’s aan jouw tafel vormen je team voor deze avond. Je gaat spelen voor een hoge teamscore en voor een hoge individuele score tijdens de team games in VR. In de tweede ronde staat er een heerlijke gang van het diner klaar. en naast praten over de eerste VR ervaring is er ook genoeg tijd om ook andere zaken te bespreken.

VR en Horeca gaan dus heel goed samen en het heeft een grote toekomst met veel mogelijkheden. Het is voor horecaondernemers niet super duur in de aanschaf en daarom extra aantrekkelijk om dit aan te schaffen in hun zaak.

Related posts