Het op de markt brengen van een nieuw product

Loop door een winkel en je ziet rijen en rijen aan producten. Veel van deze producten halen het uiteindelijk niet. Een groot gedeelte van dit soort producten worden zomaar de markt opgebracht zonder enig onderzoek. Dit is dan ook de grootste reden dat deze producten het niet halen. Door gebruik te maken van een strategie genaamd: productontwikkeling. Door middel van productontwikkeling kun je door middel van goed onderzoek keuzes maken die ervoor zorgen dat het product uiteindelijk een succes wordt. Het volgende stappenplan kun je hierbij hanteren.

Begin met een testgroep

Hoe goed je idee ook is, het doen van goed onderzoek naar de wensen van je doelgroep is altijd van groot belang. Wanneer het product niet aansluit op de wensen van je doelgroep kan dit zorgen voor problemen. Daarom is het van belang dat je ten alle tijden de wensen van je doelgroep in kaart brengt en spiegelt aan de functionaliteiten van je product.

Dan komt het concept

Maak niet de fout om direct te beginnen met de ontwikkeling van je product. Begin bij het begin en in dit geval is dat het concept. Het concept is een blauwdruk waaraan het product minimaal moet voldoen. Uiteraard is input vanuit de testgroep hier cruciaal. Breng goed de kaders van het product in beeld en toets deze ook bij de testgroep. Neem de feedback van de testgroep serieus en neem deze op in het concept.

De ontwikkeling van het product

De laatste stap binnen productinnovatie is de ontwikkeling van het product zelf. Werk hierbij in de vorm van sprints. Dit is van belang omdat de ontwikkeling van het product op deze manier dynamisch blijft. Steeds wanneer je kleine aanpassingen maakt aan het product kunnen deze getest worden door de testgroep.

 

Related posts